KAPITEIN RACKETE TORPEDEERT LAMPEDUSA ONDER NEDERLANDSE VLAG EN MET 43 AFRIKAANSE OPVARENDEN



Volgeladen met zwart afrikaans goud gleed het slavenschip langzaam over
rimpelloos glashelder water richting het zonnige haventje van Lampedusa. Met haar witvertrokken vuistjes stevig vastgeklamt aan het roer, zoals een mossel aan een rots, voer Carola Rackete dwars door blokkades en juridische belemmeringen heen. Hierbij lapte kapitein Gutmensch letterlijk geheel Italië aan haar laars, tot grote verontwaardiging van menigeen inboorling, onder wie ook meneer Salvini. De italiaanse minister van binnenlandse zaken dankt immers deels van zijn politieke succes aan het feit dat hij, in amper een jaar tijd, er in is geslaagd om de illegale immigratie vanuit Afrika naar Italië met 90% te verminderen, en om zo een flinke dreun uit te delen aan de lukratieve mensensmokkel in de Middelandse zee.

Het nederlandse schip Sea Watch 3, toebehorend aan de duitse gelijknamige NGO, had haar ruim ruim gevuld met 53 afrikanen, op 12 juni opgevist uit hun gammel rubberbootje ergens vlak voor de libische kust. Je zou dus verwachten dat na deze o zo nobele humanitaire reddingsactie de kapitein koers zou zetten richting een der dichtsbijzijnde havens, Tripoli of Djerba of Gabes of La Valletta. Maar nee hoor, het schip voer regelrecht naar Lampedusa, tegen wet en beter weten in. In de nabijheid van het eilandje aangekomen vroeg kapitein Rackete vergunning haar lading in Italië te mogen lossen, maar dit werd haar uiteraard geweigerd op basis van de nieuwe italiaanse wetgeving omtrent immigratie. Kinderen en zieken kregen wel toestemming om het schip te verlaten. En zo brak er een slopend schaakspel aan, in afwachting van rechterlijke uitspraken. De Sea Watch 3 hield zich hierbij zigzaggend op, nog net even buiten italiaanse territoriale wateren. Al die ziggetjes en zaggetjes hadden dus makkelijk een rechte koers kunnen worden richting Amsterdam, ofwel  Ajaccio, Nice en Marseille, sinds de franse regering gezegt had haar havens te willen openen.



"Wat mij betreft mogen ze daarginds blijven dobberen tot kerst en oudejaarsavond" mopperde Salvini geirriteerd, en voegde er aan toe "Wat ook de uitslag mag zijn van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, wij veranderen niet van gedachten". En ziedaar: de straatsburgse uitspraak pakte toch even iets anders uit dan de hooggespannen verwachtingen van de bemanning op het piratenschip en hun teleurgestelde linkse hysterische aanhang aan wal hadden gehoopt. Op 26 juni zag EHRM vooralsnog geen reden om de recente italiaanse wetgeving betreffend immigratie te ontkrachten. Ook had een prominente rechtbank in Rome (Tar) een dergelijk verzoek van Sea Watch al eerder afgewezen. Wel liet de UNHCR via woordvoerder Babar Baloch weten dat "deze wanhopige mensen snel door Italië moeten worden ontvangen, daar deze verplichting vastgelegd is in de internationale regelgeving". Het mag inmiddels duidelijk zijn dat de VN graag zouden toezien dat half Afrika Europa onder de voeten loopt. Helaas voor hen heeft Italië tot dusver nog geen aanstalten gemaakt om een handtekening te zetten onder het Global Compact for Migration verdrag.

Wanhopige mensen... aldus de VN.
De situatie aan boord is onhoudbaar geworden...aldus kapitein Rackete en haar handlangers.
We moeten de rechten van laatsten en zwaksten waarborgen... aldus het oorverdovende krakeel van huppelende Sea Watch supporters vanaf de linkse wal.
Het vraagje dat bij dergelijke uitspattingen spontaan naar boven borrelt luidt als volgt: reizen nu echt op deze NGO schepen de meest wanhopige, zwakke en laatste burgers van Afrika? Het antwoord is direct en simpel: neen! De echte talloze armen van Afrika blijven zitten waar ze zijn, bovenop hun hoopje ellende waarvan ze niet weg kunnen lopen, omdat ze daarvoor eenvoudig noch de middelen noch het geld bezitten. Als je daartegen 5000 euro op zak hebt om naar Europa te reizen, ben je in Afrika echt niet arm. De mensensmokkelaars lokken de jeugdige middenklasse uit de steden, zeker niet het lumpenproletariat.
Tweede vraagje: wat gebeurt er met deze afrikaanse jeugd, eenmaal aangekomen
in Italië, waar de werkloosheid onder eigen jeugd op 30% ligt, en waar wie wel werkt een zeer lage loon verdient? De deuren van uitbuiting, criminaliteit, drugshandel en prostitutie staan voor hen wagenwijd opengesperd. Maar wat er na hun oversteek met deze jonge afrikanen in Italië verder gaat gebeuren, zal het roemoerige progressive volk en de vele humanitaire bleeding hearts echter een rotzorg zijn.


Daar de Sea Watch 3 een nederlands schip bleek te zijn, schreef Matteo Salvini een brief naar collega Kajsa Ollongren, om te vragen enige verantwoording af te leggen. Het antwoord liet echter lang op zich wachten.
"De nederlanders doen alsof er niets aan de hand is. Ongelooflijk!" zei Salvini.
"Een van hun schepen heeft iedere waarschuwing en ieder verbod brutaal genegeerd. Dit is provokatie en vijandig gedrag. Italië verdient respekt. We verwachten dan ook dat Nederland de migranten die aan boord zijn zal overnemen".
Uiteindelijk kwam toch Ankie Broekers-Knol aanrennen met de volgende mededeling:
"Nederland acht zich niet verantwoordelijk voor de mensen aan boord. Ze hadden terug gebracht kunnen worden naar Libië, ze hadden naar Tunesië kunnen gaan. De bemanning wilde per se naar Lampedusa, bewust van het feit daar grote problemen te veroorzaken. We delen de italiaanse bezorgdheid omtrent de Sea Watch 3, maar dit betekend nog niet dat wij die migranten zullen ontvangen. We hebben immers al het mogelijke gedaan opdat ze een veilige haven zouden vinden. We hebben vanuit dat schip enkel afwijzingen gekregen, of helemaal geen antwoord. Dus helaas moet nu Italië deze klus maar gaan klaren, hoe vervelend het ook is".


Het is duidelijk dat kapitein Rackete de haven van Lampedusa gekozen heeft, omdat iemand voor haar de route had uitgestippeld. De contacten tussen de Sea Watch 3 en de italiaanse progressieve wal waren dan ook de laatste tijd veelvuldig. En de 1400 zeemijlen heen en weer varen in zicht van Lampedusa, blijken dan ook sterk een politieke strategie geweest te zijn, die in samenspraak met verschillende italiaanse linkse parlamentariërs tot stand kwam. Het forceren van de door Salvini bevolen zeeblokkade moet ook in dit kader gezien worden. Voor de bovengenoemde kameraden is Salvini hét gehate politieke doelwit, en zelfs een slavenschip mag als wapen gebruikt worden in hun verbitterde strijd. Heel de Partito Democratico heeft overigens de wetovertredende actie van de Sea Watch 3 goedgekeurd en vol verve aangemoedigd. Voormalige ministers onder Renzi en Gentiloni en andere extreem linkse parlamentariërs waren aan boord toen kapitein Rackete besloot de haven van Lampedusa binnen te breken.

Volgens links mogen we dus voortaan gewoon doorrijden als ons stoplicht op rood staat.


"Een nederlands schip van een duitse NGO die afrikaanse burgers afkomstig uit vele landen voor de libische kust aan boord hijst, en ze niet terugbrengt of afzet in Tunesië of Malta, mag geen italiaanse haven meer binnenkomen. Wat heeft Italië hier eigenlijk mee te maken?" vroeg Salvini zich af, en vervolgde "Zelfs de koningin van Zweden mag hier binnen willen komen, maar mijn inziens is en blijft dit schip illegaal, het is gewoon een piratenschip. Laten ze het probleem alsjeblieft oplossen tussen Amsterdam, Brussel en Berlijn. We hebben uitvoerig de kwestie met de nederlandse ambassade in Rome besproken. Ze hebben daar een nogal bizar standpunt. Ze geven toe dat wij gelijk hebben, maar zeggen er ook bij dat het niet echt hun probleem is! Maar het probleem blijft wel bestaan. Vlaggetjes worden toch niet zomaar willekeurig over schepen uitgedeeld? Wij hebben blijk gegeven van humaniteit, door de zieken, minderjarigen en zwangeren van boord te halen. Maar wij zetten onze visie wel om in daden, want het italiaanse volk heeft ons immers ook gekozen om mensensmokkel en illegale immigratie aan banden te leggen. Door onze maatregelen hebben wij het afgelopen jaar talloze afrikaanse levens van een verdrinkingsdood weten te redden".

Carola Rackete is ondertussen gearresteerd en op Lampedusa weggevoerd door de Carabinieri, op de achterbank van een Alfa Romeo. Tijdens haar poging in de kleine haven van Lampedusa aan te leggen, probeerde ze ook nog een italiaanse militare boot, die zich tussen wal en piratenschip had opgesteld, te rammen. Dit zou haar een 10 jaar celstraf kunnen opleveren, plus nog twee jaar voor poging tot schipbreuk. En daar bovenop komen non eens 15 jaar gevangenis wegens bevordering van illegale immigratie, en nog een twee jaar wegens ongehoorzaamheid aan het bevel van een italiaanse oorlogsschip. Om nog maar even niet te spreken over kidnapping van migranten ten behoeve van de zgn No-Border ideologie, gericht tegen een souverein land.
En wat gaat er nu gebeuren met de 43 afrikanen? Ze blijven rustig op Lampedusa wachten tot ze overgebracht zullen worden richting de 5 europese landen die zich bereid hadden verklaard om ze op te nemen: Frankrijk, Duitsland, Finland, Luxenburg en Portugal.

"Nederland schittert hier door afwezigheid" merkte Salvini op "maar staat wel altijd op de eerste rij te trappelen als het gaat om ons beleid te bekritiseren"










Commenti

Post popolari in questo blog

PAPA FRANCESCO BACIA l'IMAM SULLA COSTA DEI PIRATI

LE MENZOGNE SUL TRATTATO DI DUBLINO

GEEN DOLCE VITA IN TIJDEN VAN CORONA